Hrvatski veterinarski institut

Hrvatski veterinarski institut

Hrvatski veterinarski institut

Z-III.3. Laboratorij za serološku dijagnostiku virusnih bolesti

Hrvatski veterinarski institut

Z-II.2. Laboratorij za opću bakteriologiju i mikologiju

Hrvatski veterinarski institut

Z-IV.3. Laboratorij za patologiju riba

Hrvatski veterinarski institut

Z-III.2. Laboratorij za dijagnostiku bjesnoće i opću virologiju

Projekt “AdriAquaNet - Jačanje inovacija i održivosti u jadranskoj akvakulturi” Ispis E-mail
Autor Administrator   
Ponedjeljak, 03 Siječanj 2022 18:07

Glavni cilj radnog paketa 5 „Poboljšanje kvalitete i marketing svježe i prerađene ribe“ projekta AdriAquaNet je podastrijeti znanstvene dokaze o kvaliteti uzgajanog lubina i komarče u smislu nutritivne vrijednosti i sanitarne ispravnosti te ih usporediti s istom vrstom ribe iz ulova, istražiti mogućnosti produljenja svježine (roka uporabe) i kreirati nove proizvode poput hladno dimljenih fileta i hamburgera od ove dvije vrste ribe. Nadalje, temeljem istraživanja percepcije različitih grupa potrošača (potrošača, posjetitelja restorana, upravitelja restorana) u Italiji i Hrvatskoj izrađeni su promotivni materijali; letci i brošure namijenjeni općoj populaciji s naglaskom na djecu u razvoju, stariju populaciju i populaciju s povećanim potrebama za unos kalorija, sportašima te video koji upoznaje potrošače s načinom uzgoja ribe u moru.

 

Kako bi se rezultate istrživanja približilo stručnjacima iz područja biotehnologije i sigurnosti hrane, te potrošačima koji žele znati više, pripremljen je i publiciran priručnik pod naslovom „Karakterizacija svojstava svježe morske ribe iz uzgoja“. Priručnik sadrži poglavlje o i) Zdravstvenoj sigurnosti svježe ribe, ii) Mogućim kemijskim kontaminantima u svježoj ribi, iii) Senzoričkim svojstvima svježe ribe, iv) Hranidbenoj vrijednosti ribe i v) Dobrobiti ribe u ljudskoj prehrani. Priručnik je objavljen i u hrvatskom i talijanskom izdanju.
Hrvatski veterinarski institut je izdavač ove interesantne publikacije, a video i ostale promotivne materijale osmislili su suradnici na projektu s Fakulteta za menadžment u ugostiteljstvu i turizmu iz Opatije u pripremi u suradnji s Hrvatskim veterinarskim institutom i uzgajalištem lubina i komarče, Orada Adriatic.